Aku? Kahwin?
Athree
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 14 Ogos 2016
Posting ke 30

Inilah hari yang dinanti-nantikan. Berdirinya tiang melengkapkan iman. Walimah diadakan mengikut sunnah, kecil tetapi meriah. Seekor kambing telah menjadi korban. Dua batang bunga mangga menyerikan tempat emak dan abah berdiri. Tiga khemah tersusun...

15160

Bacaan

Mr. Penguin Tunang Aku
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 18 Mei 2017
Posting ke 3

BAB 3 Hari cuti bertukar menjadi hari yang sibuk di rumah Haji Hanafi. Ketibaan saudara mara dan rakan-rakan terdekat keluarga mereka agak mengejutkan juga ketiga-tiga beradik.“Abah kata majlis kita-kita aje..kenapa sampai...

2401

Bacaan

Jodoh Tak Lari la!
adamantium
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 08 Januari 2016
Posting ke 8

MAJLIS RESEPSI Mustaqim dan Arissa bakal berlangsung tiga hari lagi. “Ris bunting pelamin lah nampaknya kan?”kata Puan Zaharah kepada adiknya. “Tu lah, murah rezeki dorang tu. Tiga bulan je kahwin dah melekat,”balas Puan Zahirah sambil ketawa....

9219

Bacaan

Satu Hari Di Hari Raya
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Julai 2017
Posting ke 4

BAB 4 Suasana di hari raya begitu meriah. Bunyi takbir raya yang kedengaran syahdu di corong pembesar suara Masjid.Mak Siah sibuk menghidangkan juadah Hari Raya dan kuih muih diatas meja. Dialah...

820

Bacaan

Satu Hari Di Bulan Puasa
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 6

BAB 6 “Apa?....”Suara Kak Lijah meroyan kedengaran hingga ke telinga Padil. Lelaki cina tadi pun berkerut dahi menahan leteran dan makian janda itu. Terkulat-kulat dia seakan lelaki yang menahan kencing.“Lu punya...

1784

Bacaan

Jodoh Sebelum 30
nadeanour
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 07 Disember 2016
Posting ke 7

ANEKA HORS D'OEUVRES terhidang cantik dan kemas di meja panjang yang diletakkan di dua sisi dewan. Beberapa tetamu sedang memegang piring ditangan sambil memilih snek yang menambat hati untuk dinikmati....

6009

Bacaan

NAUGHTY GIRL MEET CLASSY BOY
Aliah
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Mac 2017
Posting ke 6

Khairil mula mengimbau peristiwa hari itu. Sungguh dia marah apabila terimbau peristiwa yang baru 2 minggu lepas. Gara-gara seorang perempuan, demam dibuatnya. “Eh, yang kau buka tingkap kereta tu dah kenapa?” marah Khairil terhadap...

5697

Bacaan

SONATA [epilog]
Paina Rena
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 24 Disember 2014
Posting ke 18

BENEDETTO Marcello, Conversatory of Music, Venice. Konservatori ini ialah sebuah institusi muzik yang ditempatkan di dalam bangunan bersejarah Palazzo Pisani Itali. Dia pernah menuntut di sini selama empat tahun di dalam kursus piano sambil...

7456

Bacaan

#ISABELLA
Yin
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 4

Usai solat berjemaah, sesi salam bersalam. Makanya marilah kita salam mak mentua tersayang kita, adik-adik ipar perempuan yang dikasihi dan... suami kita yang paling garang. Bak kata adik-adik, along...

2201

Bacaan

Bila Monyet Mengenali Cinta
Paina Rena
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 27 Februari 2016
Posting ke 18

PINTU dibuka deras dari luar dan Junior menerjah masuk. Terpaku seketika bila melihat lelaki asing di dalam bilik adik saudaranya. Namun lelaki itu lebih laju melarikan diri. Selaju dia memecut dari kedudukannya, selaju...

7233

Bacaan