Jodoh Sebelum 30
nadeanour
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 07 Disember 2016
Posting ke 7

ANEKA HORS D'OEUVRES terhidang cantik dan kemas di meja panjang yang diletakkan di dua sisi dewan. Beberapa tetamu sedang memegang piring ditangan sambil memilih snek yang menambat hati untuk dinikmati....

5206

Bacaan

CINTA JEJAKA ALEKTOROPHOBIA
Aein
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 10 Februari 2016
Posting ke 7

"Mana budak Fikri tu, Tak ajak sarapan sekali ke?" Haji Karim pelik. Kenapa hanya ada anak-anaknya. Tetamunya yang seorang tu mana. Ariana yang sedang menyenduk nasi lemak mula ketawa. "Bergulung dalam selimut. Terjerit-jerit panggil mak...

3555

Bacaan

#ISABELLA
Yin
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 4

Usai solat berjemaah, sesi salam bersalam. Makanya marilah kita salam mak mentua tersayang kita, adik-adik ipar perempuan yang dikasihi dan... suami kita yang paling garang. Bak kata adik-adik, along...

1654

Bacaan

NAUGHTY GIRL MEET CLASSY BOY
Aliah
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Mac 2017
Posting ke 6

Khairil mula mengimbau peristiwa hari itu. Sungguh dia marah apabila terimbau peristiwa yang baru 2 minggu lepas. Gara-gara seorang perempuan, demam dibuatnya. “Eh, yang kau buka tingkap kereta tu dah kenapa?” marah Khairil terhadap...

4450

Bacaan

Mr. Penguin Tunang Aku
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 18 Mei 2017
Posting ke 3

BAB 3 Hari cuti bertukar menjadi hari yang sibuk di rumah Haji Hanafi. Ketibaan saudara mara dan rakan-rakan terdekat keluarga mereka agak mengejutkan juga ketiga-tiga beradik.“Abah kata majlis kita-kita aje..kenapa sampai...

1531

Bacaan

Jodoh Tak Lari la!
adamantium
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 08 Januari 2016
Posting ke 8

MAJLIS RESEPSI Mustaqim dan Arissa bakal berlangsung tiga hari lagi. “Ris bunting pelamin lah nampaknya kan?”kata Puan Zaharah kepada adiknya. “Tu lah, murah rezeki dorang tu. Tiga bulan je kahwin dah melekat,”balas Puan Zahirah sambil ketawa....

8452

Bacaan

Bila Monyet Mengenali Cinta
Paina Rena
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 27 Februari 2016
Posting ke 18

PINTU dibuka deras dari luar dan Junior menerjah masuk. Terpaku seketika bila melihat lelaki asing di dalam bilik adik saudaranya. Namun lelaki itu lebih laju melarikan diri. Selaju dia memecut dari kedudukannya, selaju...

6181

Bacaan

Cuit-cuit Cinta
AIYANN
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 22 Jun 2017
Posting ke 1

“CUIT!”“Cuit apa, sayang?”“Cuit-cuit cinta!”“Cinta pada siapa?”“Pada abanglah!”Tapi... semua perbualan tu hanya mimpi. Tiada lagi kata-kata itu akan kedengaran buat sekian kalinya. Jika dulu, cuit-cuit cinta. Tapi kini, cuit-cuit derita! Gembira?...

167

Bacaan

Aku? Kahwin?
Athree
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 14 Ogos 2016
Posting ke 30

Inilah hari yang dinanti-nantikan. Berdirinya tiang melengkapkan iman. Walimah diadakan mengikut sunnah, kecil tetapi meriah. Seekor kambing telah menjadi korban. Dua batang bunga mangga menyerikan tempat emak dan abah berdiri. Tiga khemah tersusun...

12488

Bacaan

Satu Hari Di Bulan Puasa
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 6

BAB 6 “Apa?....”Suara Kak Lijah meroyan kedengaran hingga ke telinga Padil. Lelaki cina tadi pun berkerut dahi menahan leteran dan makian janda itu. Terkulat-kulat dia seakan lelaki yang menahan kencing.“Lu punya...

851

Bacaan