Aku? Kahwin?
Athree
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 14 Ogos 2016
Posting ke 30

Inilah hari yang dinanti-nantikan. Berdirinya tiang melengkapkan iman. Walimah diadakan mengikut sunnah, kecil tetapi meriah. Seekor kambing telah menjadi korban. Dua batang bunga mangga menyerikan tempat emak dan abah berdiri. Tiga khemah tersusun...

10942

Bacaan

Aku Bukan 'Playboy' Bab 12
zaki
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 31 Ogos 2014
Posting ke 1

Aku bukan ‘Playboy’Bab 12 – Shasha____________________________________ Pejam celik. Pejam celik. Hari Sabtu pun tiba. Seperti yang direncanakan oleh ibu, malam ini akan ada makan malam istimewa. Istimewa...

1735

Bacaan

Aku bukan ‘Playboy’ Bab 11
zaki
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 28 Ogos 2014
Posting ke 1

Aku bukan ‘Playboy’ Bab 11 - Aishah Jam tangan ku menunjukkan pukul 8.30 pagi. Aku dah terlewat bangun untuk ke pejabat ni. Lantas aku bingkas bangun dari katil. Kain...

1359

Bacaan

#ISABELLA
Yin
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 4

Usai solat berjemaah, sesi salam bersalam. Makanya marilah kita salam mak mentua tersayang kita, adik-adik ipar perempuan yang dikasihi dan... suami kita yang paling garang. Bak kata adik-adik, along...

1189

Bacaan

Jodoh Sebelum 30
nadeanour
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 07 Disember 2016
Posting ke 7

ANEKA HORS D'OEUVRES terhidang cantik dan kemas di meja panjang yang diletakkan di dua sisi dewan. Beberapa tetamu sedang memegang piring ditangan sambil memilih snek yang menambat hati untuk dinikmati....

4431

Bacaan

Jodoh Tak Lari la!
adamantium
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 08 Januari 2016
Posting ke 8

MAJLIS RESEPSI Mustaqim dan Arissa bakal berlangsung tiga hari lagi. “Ris bunting pelamin lah nampaknya kan?”kata Puan Zaharah kepada adiknya. “Tu lah, murah rezeki dorang tu. Tiga bulan je kahwin dah melekat,”balas Puan Zahirah sambil ketawa....

8001

Bacaan

Bila Monyet Mengenali Cinta
Paina Rena
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 27 Februari 2016
Posting ke 18

PINTU dibuka deras dari luar dan Junior menerjah masuk. Terpaku seketika bila melihat lelaki asing di dalam bilik adik saudaranya. Namun lelaki itu lebih laju melarikan diri. Selaju dia memecut dari kedudukannya, selaju...

5586

Bacaan

NAUGHTY GIRL MEET CLASSY BOY
Aliah
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Mac 2017
Posting ke 6

Khairil mula mengimbau peristiwa hari itu. Sungguh dia marah apabila terimbau peristiwa yang baru 2 minggu lepas. Gara-gara seorang perempuan, demam dibuatnya. “Eh, yang kau buka tingkap kereta tu dah kenapa?” marah Khairil terhadap...

3398

Bacaan

SONATA [epilog]
Paina Rena
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 24 Disember 2014
Posting ke 18

BENEDETTO Marcello, Conversatory of Music, Venice. Konservatori ini ialah sebuah institusi muzik yang ditempatkan di dalam bangunan bersejarah Palazzo Pisani Itali. Dia pernah menuntut di sini selama empat tahun di dalam kursus piano sambil...

6441

Bacaan

CINTA JEJAKA ALEKTOROPHOBIA
Aein
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 10 Februari 2016
Posting ke 7

"Mana budak Fikri tu, Tak ajak sarapan sekali ke?" Haji Karim pelik. Kenapa hanya ada anak-anaknya. Tetamunya yang seorang tu mana. Ariana yang sedang menyenduk nasi lemak mula ketawa. "Bergulung dalam selimut. Terjerit-jerit panggil mak...

3293

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf