Berita Buruk
Majalah
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 Mei 2015
Posting ke 1

Seorang Doktor sedang memberi berita yang kurang baik buat seorang pesakitnya.Doktor: Saya membawa dua kabar buat anda!Pesakit: Khabar apa doktor? Baik atau buruk!Doktor: Maaf berita yang saya bawa buruk. Mahu...

850

Bacaan

Gajah Liar
Majalah
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 Mei 2015
Posting ke 1

Tiga pengembara ingin berkhemah berhampiran air terjun. Mereka memilih satu kawasan air terjun yang terdapat di sebuah hutan dara. Dalam perjalanan menuju ke kawasan air terjun, mereka telah sesat. Hari...

807

Bacaan

Kena Cium
Siti Norshimah Binti Md Yasan
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 04 Julai 2015
Posting ke 1

Hari raya, hari yang paling dinantikan oleh semua orang. Tak kira tua, muda walhal yang paling ternanti-nantikan hari raya sudah tentulah kanak-kanak. Pergi setiap rumah sambil mengutip duit raya memang seronok. Tapi, bila...

2802

Bacaan

Suamiku Takut Cicak
Intan
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 17 April 2016
Posting ke 1

" bang..bangun bang..dah pagi ni..tak nak pergi kerja ker?..."tegurku pada suamiku tersayang. Dia kemudian pusingkan badanya menghadap aku. " bangunlah bang..dah lambat ni."pintaku lagi. Dia buat tak tahu jer....

1148

Bacaan

Terkena Lagi!
Faarihin
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 02 Julai 2015
Posting ke 1

“Kak Ecah.. Nak berbuka tak?” “Eh, tak naklah. Lagi berapa jam aje nak masuk waktu Maghrib.” Balas si kakak yang berumur 10 tahun itu. “Ala.. Macam tak biasa pula. Jom lah,” bersungguh-sungguh si adik...

1054

Bacaan

Berita Gembira
Majalah
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 Mei 2015
Posting ke 1

Sekembali Rosyam dari sekolah... dia terus menghampiri papanya.Rosyam : “Papa, saya ada berita gembira buat Papa!”Papa : “Wow.. berita gembira apa tu?”Rosyam : “Papa ingat tak wang hadiah RM 1000.00...

934

Bacaan

Kisah Si Gigi Palsu
Aku Mastura
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 12 September 2015
Posting ke 1

Seorang pak cik tua di sebuah kedai roti canai tiba-tiba mengamuk dan marah-marah.Pakcik Tua :(Sambil mengetuk meja dengan kuat ) Oiiiiii, mana tukang kedai?! ke sini sekejab.Peniaga : Kenapa pakcik,...

1005

Bacaan

Pertandingan Ayat Cinta
Azliza Alias
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 27 April 2016
Posting ke 1

Suatu hari, tiga sahabat iaitu Ali, Amin, dan Abu yang bertanding ayat cinta yang paling romantik untuk memikat Aminah, gadis jelita anak ketua kampung mereka..Ayat Ali : Demi kau Aminah,...

708

Bacaan

CD CETAK ROMPAK
Ni Story Aku
Kategori: Jenaka Santai
Genre: Lucu
Paparan sejak 04 November 2016
Posting ke 1

Suatu hari cg Faizah bertanya sama ada ada di kalangan pelajar yang membeli cd cetak rompak.Cg Faizah: Kamu semua tak beli cd cetak rompak , kan?Pelajar: Tidak~Izzudin: Cikgu, saya tak...

384

Bacaan