PLUVIOPHILE
Syaf
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 17 April 2017
Posting ke 4

“ALA Aira jomlah kita ikut camping ni. At least hilang juga stress kita menghadap assignmentyang berlambak tu. Lagipun boleh juga kita tenangkan fikiran sebelum minggu exam. Yalah kan, bulan depan kan kita dah nak...

653

Bacaan

Suka Sama Suka
Nurina
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 12 April 2017
Posting ke 7

Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Selangor, Shah Alam – 8.00 pagi SETELAH memarkir kereta dan mematikan enjen, Zarul menoleh memandang Elis. Begitu tekun mata Elis memerhati sekitar bangunan yang tersergam indah di hadapannya. Senyuman pula tidak lekang...

1400

Bacaan

Tali Kasih
Wan Noorhidayat
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 09 April 2017
Posting ke 4

“Kenapa kau marah budak lelaki tu, Lina? Tak baik tau,” nasihat Puan Rohani lembut selepas anak muda yang tidak bersalah itu berlalu pergi meninggalkan mereka. “Macam mana Lina tak marah, ibu. Dia tu tak...

1044

Bacaan

AKU SUKA KAU
Liah Ismail
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 15 April 2017
Posting ke 6

Bab 6“CEPATLAH!” panggil Rizqiey dari depan pintu rumah. Teman serumahnya itu kalau tengah bersiap, kalah orang perempuan. Bebelnya dalam hati. Geleng kepala Rizqiey melihat Murshid terkocoh-kocoh keluar dari dalam bilik tidurnya....

1779

Bacaan

Sakitnya Cinta Yang di Pendam
glasses
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 31 Mac 2017
Posting ke 7

BAB 6 Balik je dari hospital, aku terus masuk ke bilik.Tok ma pun aku tak tegur. Bukan nak jadi kurang ajar, tapi aku penat. Penat sangat-sangat. Penat melayan orang yang perangai...

1882

Bacaan

Budak Bambam Itu
Aizam Aiman
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 04 April 2017
Posting ke 26

Adilah melangkah menaiki tangga menuju ke tingkatan 5 Nilam dengan senyuman melebar. Di tangannya ada beberapa buah buku matematik tambahan. Dia sudah tidak sabar untuk belajar bersama Arief Hakim. Waktu itu adalah waktu...

6229

Bacaan

Dosa Cinta Adam
Zhar Aruzi Hairi
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 12 April 2017
Posting ke 1

Angin petang meyapu daun-daun di sekeliling kuburan. Pak Hasan memandang dengan rasa menyampah. Daun-daun itu perlu dibersihkannya esok. Itulah yang dilakukannya selama ini sebagai penjaga kubur di situ. Namun di sudut hatinya merasa...

781

Bacaan

Memori Bunga Sakura
Syakira
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 21 April 2017
Posting ke 1

BAB 1Hana segera menunduk kepalanya sedikit apabila dua orang pelanggan keluar dari pintu utama Kafe Sakura bersama kotak kek yang dibawa di tangannya, “Terima kasih, sila datang lagi.” Sempat juga pelanggan tersebut senyum...

236

Bacaan

Biar Saya Melindungi Awak
Princess Mirrah
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 23 April 2017
Posting ke 1

“Bila nak kahwin?” “Dah berpunya ke?” “Mustahillah kau tak ada sesiapa lagi.” “Tipu sangat cakap takde.” Itulah soalan yang kerap ditanya oleh orang sekeliling terhadap dia.Terkadang,berkali-kali dia ditanya soalan itu oleh orang yang sama.Erdina buntu.Apa,dah tak...

296

Bacaan

CINTA SEMEKAR ALLIUM
iftirasy
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 07 April 2017
Posting ke 2

“EL...” El mengangkat muka. Ditilik empunya suara yang menyapanya. Tak sangka gadis yang dirindui itu kini berada di depan mata. Lambaian kecil yang menyapanya itu disambut dengan wajah tercengang juga mulutnya yang sedikit melopong....

534

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf