MONOLOG DUKA
Alfian
Kategori: Puisi
Genre: Cinta
Paparan sejak 15 Jun 2017
Posting ke 1

Baru ku sedari,betapa pedihnya hati bila tangan yang ditepuktidak berbunyi,hukum karma barangkali,meski hati masih enggan menerimasesuatu yang hakiki.Marah, kecewa, sedihsudah tidak terperi,bercampur-baur dengan rasa sayangyang masih berbaki,melekat bagai lumut hijaudi tepian perigi,yang...

17

Bacaan

SEDAR
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Puisi
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Kini baru aku tersedarAku ditunjukkan jalan keluarTanpa mampu pertahankan diri sendiri,Segala galanya seakan sia sia,Pengorbanan yang dilakukan,Dikhianati tanpa sedar,Dimana sebuah pengakhiran kebahagiaan?Dimana letaknya hatimu? Fikirkanlah yang mencintaimu sepenuhnya Ketika jatuh senang suka...

68

Bacaan

SUATU PERTEMUAN
Alfian
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 15 Jun 2017
Posting ke 1

Aku berjalan menghampiri kamar tidur kami. Dari celah-celah ruang sempit di antara daun pintu dan bingkainya, terpancar semacam cahaya yang sifat dan geraklakunya secara spontan mengingatkan aku akan api. Tapi...

173

Bacaan

Kenangan Sepi
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Cinta
Paparan sejak 14 Jun 2017
Posting ke 1

Entah apa yang aku fikirkan pun tidak tahu ,segala galanya seakan akan menerjah langit biru tanpa ku sedari.Apa benar aku dihimpit kenangan masa lalu ? Sehingga aku tidak dapat menerima...

94

Bacaan

MALAM INI KITA BERPISAH
Alfian
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 17 Jun 2017
Posting ke 1

Bulan penuh menghiasi langit pada malam itu. Betapa cantiknya, bisiknya dalam hati. Hujan baru sahaja turun membasahi bumi bila dia memulakan perjalanan menuju ke suatu destinasi, tempat yang sama dia melafazkan...

315

Bacaan

BILA HATI BERBELAH BAGI
Alfian
Kategori: Puisi
Genre: Cinta
Paparan sejak 14 Jun 2017
Posting ke 1

Betapa aku menyesali,sebab tidak mengenali dirimu sejak awal lagi."Terima kasih kerana hadir dalam hidup ini."Terima kasih kerana menyayangi diri ini.Mengenalimu,ibarat membuka lembaran episod luka masa lalu.Menyayangimu,ibarat mengkhianati rasa cintainsan lain yang juga seperti dirimu.Mengecewakanmu,ibarat menghukum...

34

Bacaan

Perjanjian
Jenifer
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 21 Jun 2017
Posting ke 6

4“ Anie! Bangun! Takkan anak dara macam kau bangun lambatselalu!” Suara Akak memecah masuh ke dalam bilik aku sedangkan Akak berada diluar.“Ya Akak,...

275

Bacaan

Saya Tunggu Awak!
Annull Misnan
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Jam yang berada ditangan pantasku kerling. Ya allah, dah pukul 6 petanglah. Aku dah janji dengan mama nak balik awal hari ni.Tanpa menunggu lama meja yang bersepah dengan fail-fail aku...

398

Bacaan

Setulus Rindu
Ameena Shaqirah
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 2

BAB 1Hana berjalan kearah pejabatdalam keadaan terburu-buru. Ni lah padahnya bila iphonenya bunyi alarm diapergi tekan butang snooze, tak sedar diri awak tu baru nak...

259

Bacaan

Harapan Kecundang
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Segala galanya tampak seakan akan mampu miliki hatinya. Maka dengan tenang berusaha sedaya upaya untuk tidak terus berasa selesa. Hari demi hari ,kami jalani bersama meniti kebahagiaan sebagai sahabat yang saling...

112

Bacaan