Makina Chronicle
Siti Maryam Bt Mior Muhamad
Kategori: Novel
Genre: Fantasi
Paparan sejak 22 Mac 2015
Posting ke 1

Assalamualaikum, Apa khabar and Hi. Itulah kata yang saya ingin katakan sebelum saya mulakan cerita. Nama saya Siti Maryam, awak boleh panggil saya Maryam. Saya berumur 23 tahun dan baru sahaja menamatkan pembelajaran saya...

53

Bacaan

KEKASIH HATIKU PLAYBOY – VERSI 2 (BAB 1)
pitteriah
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 22 Mac 2015
Posting ke 1

KEKASIH HATIKU PLAYBOY – VERSI 2 (BAB 1) “Cik Iman, mahu tak kahwin dengan anak saya yang playboy tu?” tanya Puan Qamariah membuatkan Nurul Iman melopong. Puan Qamariah nie bergurau ke apa...

1173

Bacaan

MISS CLEANER UNDERCOVER
fatinilamsari
Kategori: Novel
Genre: Umum
Paparan sejak 23 Mac 2015
Posting ke 1

BAB 1 ADUH... Aduh! Apa yang boleh dia buat lagi. Terima sajalah, meskipun hati rasa macam tidak sanggup. Sepanjang masa perbincangan dengan bossnya tadi, dia lebih banyak menggigit bibir. Hendak bantah tidak begitu...

328

Bacaan

Berahsia Kerana Cinta
amila_ahmad
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 20 Mac 2015
Posting ke 3

Dian menapak masuk ke dalam hotel mewah itu sambil membetulkan tali lehernya. Cermin mata yang sedikit jatuh dibetulkan. Bola matanya ke kiri ke kanan sehingga ternampak gadis yang berambut panjang melambai...

353

Bacaan

MR PERFECT
zuranovelis
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 23 Mac 2015
Posting ke 1

Sepasang kaki bersepatu jenis ‘ballerina shoes’ hitam berkilat melangkah laju ke arah bangunan Giant. Kereta diparkir agak jauh dari situ kerana keadaan agak sesak pada waktu petang Ahad begini. Dari...

384

Bacaan

Peluang Kedua
farha_na
Kategori: Novel
Genre: Umum
Paparan sejak 23 Mac 2015
Posting ke 1

“WEH !Tunggulah kejap !” Akmal buat endah tak endah . Langkah kakinya dipercepatkan . Dia dah tak nampak       apa-apa dihadapannya melainkan restoren KFC sahaja . Sudah terbayang –...

70

Bacaan

AWEK AKU AMOI
azraaryriesa
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 20 Mac 2015
Posting ke 1

PROLOG “Abang tak teringin ke nak kahwin dengan amoi?” Hampir tersedak Waiz mendengar pertanyaan adiknya. Wajah Wardiah di depannya dipandang sejenak. “Tak ada angin, tak ada ribut, tiba-tiba aje tanya abang macam tu kenapa?” soal...

134

Bacaan

My Sweet Tom Girl
Zulfati Hanis
Kategori: Novel
Genre: Keluarga
Paparan sejak 22 Mac 2015
Posting ke 3

BAB1 “Ya ALLAH!...” Samad tiba-tiba brek mengejut kereta yang dipandunya. Berdesit bunyi tayar kereta bila dibrek mengejut seperti itu. Tan Sri Jalal yang berada di tempat duduk belakang turut sama terkejut. “Kenapa ni, Samad?” ...

603

Bacaan

Tidak Aku Bersuara
eleanor_
Kategori: Novel
Genre: Umum
Paparan sejak 20 Mac 2015
Posting ke 2

                                                                       2 AQIS MEDINNA berjalan perlahan-lahan. Terasa rumput yang melata di kakinya itu betul-betul menggelikan sehingga dia curiga dengan keputusan menyuruh Adib membawanya bersiar-siar di taman permainan sekarang. Setiap petang, ada sahaja aktiviti yang...

160

Bacaan

SAMPAI KE SYURGA
ZAIZULAIKHA
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 21 Mac 2015
Posting ke 1

Bab 2 “Assalamualaikum. Hai, Lynn. Apa khabar?” “Waaalaikumsalam. Eh, abang Marwan! Baik. Lama tak jumpa. Sibuk ke?” “Biasalah, kerja. Nak kata sibuk pun dah memang kerja. Nak keluar makan? Jom abang belanja.” “Eh,...

181

Bacaan