Ilham Di Pasaran

TARANTULA
juliejuliana
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 Februari 2015
Posting ke 1

AMANI Sofea terjaga pukul 5.45 pagi. Bingkas dia bangun dan melangkah ke bilik air. Kedengaran sayup-sayup azan berkumandang di surau berdekatan dengan chalet itu. Oh, dah subuh rupanya, detik hatinya. Selepas membersihkan diri,...

500

Bacaan

TARANTULA
juliejuliana
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 Februari 2015
Posting ke 1

BAB 2SEBUAH kereta Kelisa berwarna oren dipandu laju oleh seorang gadis dalam hujan renyai-renyai yang membasahi jalan raya. Amani Sofea hendak cepat sampai ke destinasi yang dituju. Sudah hampir lima jam dia memandu...

656

Bacaan

TARANTULA
juliejuliana
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 Februari 2015
Posting ke 1

BAB 1SINAR matahari tegak di ubun-ubun kepala. Langkah dihayun laju mengharungi denai-denai kecil di situ. Dia mesti cepat. Kalau tak, dia pun akan jadi mangsa. Matanya melingas ke kiri dan ke kanan mencari jalan...

692

Bacaan

Legasi Pejuang 1 - Permulaan segala-galanya
arman_jazee
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 23 Januari 2015
Posting ke 3

Bab 2 : Mangsa                 Masing-masing membisu. Semua tahanan menundukkan kepala. Tiada sesiapa yang mahu bersuara. Geram ketua Perompak itu melihat reaksi semua tahanannya. Dia mengangkat Senapang M16. Di halakan ke...

1319

Bacaan

Perhitungan
arman_jazee
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 17 Januari 2015
Posting ke 10

      Sarjan Mike Sloan menjerit kesakitan, serentak itu kakinya menghenyak pedal minyak dengan kuat kerana terlalu sakit. Belakangnya terasa berbisa kerana terkena tembakan. Bas yang di bawanya teroleng-oleng lalu menghentam...

4768

Bacaan

Jangan Jauhi Aku
nuroll shazlinda
Kategori: Novel
Genre: Keluarga
Paparan sejak 13 Januari 2015
Posting ke 3

2Hanis membelek tubuhnya di hadapan cermin. Baju kurung tersarung cantik pada tubuhnya. Tudungnya dibetulkan. Dia meniup-niup hujung tudungnya dengan tiupan angin dari bibirnya. Dia kemudian menyapu wajahnya dengan bedak talkum Shurah. Bibirnya dioles...

3841

Bacaan

Mr.London Ms.Langkawi
hernadiana
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 13 Januari 2015
Posting ke 10

“ALA, awat Nana pulak yang kena pi ambil dia?” protes Liyana apabila mendengar arahan Haji Salleh. Tubuhnya dipeluk kejap dengan kedua-dua belah tangan. “Habis tu, takkan tok wan nak suruh tok hang...

69024

Bacaan

JASAD
Eqbal Mohaydeen
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 10 Januari 2015
Posting ke 15

Hampir dua minggu Salmah bekerja di syarikat tersebut. Semakin hari dia semakin serasi dengan suasana bekerja di ofis itu. Para pekerjanya cukup ramah dan mesra. Masing-masing tidak lokek dalam mengeluarkan ilmu yang dimiliki...

12963

Bacaan

Designer Abang Cengeh?
Mastura Abdullah
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 08 Januari 2015
Posting ke 32

BONDA Abiyah melihat anak sulungnya meniarap di atas sofa, dengan jeans dan kemeja yang masih belum ditanggalkan semenjak pulang dari Vietnam petang tadi. Dia mendekati ruang tamu lalu duduk bertentangan dengan anaknya....

126885

Bacaan

Cinta Copy Paste
NureenMirza
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 07 Januari 2015
Posting ke 22

"BUAH HATI kau tahu ke kau keluar ni?" Dalam kereta, Emily menyoal siasat Anom macam inspektor polis. Bibir Anom serta-merta berubah jadi muncung burung enggang. Sebuah kerlingan tajam turut dihadiahkan kepada Emily. Hangat hati mendengar...

33638

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf