Ilham Di Pasaran

KISAH SERAM MALAM JUMAAT - ALYA
Rohaidah
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 31 Mei 2016
Posting ke 1

Zailani dan Saifudin masing-masing melabuhkan punggung di perdu pokok besar di tepi sungai itu. Mereka berdua amat keletihan menyusuri hutan kecil Ulu Yam itu untuk ke kawasan Sungai Mati di mana amat terkenal...

3111

Bacaan

pareidolia
IDA ANUAR
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 28 Mei 2016
Posting ke 7

Amin dan Fuad bersiap membersihkan diri sebelum ke makmal."Kau dah inform Kak Fiza ke kita nak letak spesimen dekat makmal."Tanya Amin."Dah,aku dah masej dia pun,kejap lagi dia sampai.Kau cepat lah...

74400

Bacaan

KARMA
Resmanshah
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 24 Mei 2016
Posting ke 6

SUDAH beberapa kali aku meyakinkan diriku untuk tidak berasa takut lagi. Aku wajib biasakan diri dengan semua ini. Selepas saja berjumpa dengan Julianshah, aku akan mengelak dari ambil perhatian kepada orang yang kelihatan...

2979

Bacaan

TERBAIK UNTUKMU
Yatie Atiqa
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 19 Mei 2016
Posting ke 63

Hasrul mahu cepat sampai ke rumah. Sudah pasti Kak Jah sedang menunggu kepulangan mereka dengan tidak sabar. Dia mengayuh basikal dengan sepenuh tenaga dan sekuat hati supaya segera sampai. Juita nampak saja...

31566

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT: POTRET LAMA
Fazrin
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 19 Mei 2016
Posting ke 1

POTRET LAMA Jangan sentuh apa-apa. Kalian hanya dibenarkan untuk melihat sahaja.” Ungkapan ini sering bermain di minda Isyana apabila melihat Afiq dan Haris yang asyik bercanda tawa“ sejak tadi. Malah, mereka langsung tidak memberi perhatian disaat penjaga...

5532

Bacaan

LOVE YOU FOREVER!!
Nia Reiya
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Mei 2016
Posting ke 33

“Ibu sihat?” “Hmm”“Adik-adik mana, bu?” tanya Farah dengan niat untuk bertanya khabar adik-adiknya memandangkan mereka berdua tidak kelihatan sejak dia balik tadi. “Ada kat padanglah tu.” “Ibu…” “Farah, mesti sayang penatkan....

34837

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT - SYAITAN - A.DARWISY
A. Darwisy
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 12 Mei 2016
Posting ke 1

Alunan surah Al-Quran semakin jahar dan menembus dinding-dinding bilik itu. Keras menusuk gegendang telinga. Dua sahabat sudah saling berpandangan. Entah kenapa, bacaan ayat suci yang sepatutnya menimbulkan rasa ketenangan tidak lagi meninggalkan kesan...

6347

Bacaan

Penanda Kubur Anira
Hafiz Aziz
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 25 April 2016
Posting ke 14

“Ibu!” Marini terpekik “Ibu dah berapa lama berdiri di situ?!” muka Marini berubah menjadi pucat ketakutan. Terperanjat Puan Fatimah mendengar soalan lantang Marini itu dan mula berleter “Kenapa kau ni Marini? Tengok ibu...

66373

Bacaan

PROJEK SERAM - CERMIN: 3 PERMINTAAN
ILLYA
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 23 April 2016
Posting ke 4

SOFEAJane mengibas-ngibas muka dengan tangan. Cuaca agak panas. Mukanya sudah sedikit kemerahmerahan. Salah seorang jurufoto menghulurkan sebotol air mineral kepadanya. “Thanks,” ucap Sofea Jane, pendek. Lydia sedang duduk bersolek di atas kerusi set. DilihatLydia sedang menyapu krim...

3279

Bacaan

MANCIS
Sufi Abqari
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 April 2016
Posting ke 1

Setiap hari kisah silih berganti. Suka, duka berputar bagai roda. Akhirnya ia menjadi kenangan. Malah kalau kena gaya boleh jadi lagenda. Tengah hari ini matahari masih diselubungi...

3683

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf