Pilihan Editor

pareidolia
IDA ANUAR
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 28 Mei 2016
Posting ke 7

Amin dan Fuad bersiap membersihkan diri sebelum ke makmal."Kau dah inform Kak Fiza ke kita nak letak spesimen dekat makmal."Tanya Amin."Dah,aku dah masej dia pun,kejap lagi dia sampai.Kau cepat lah...

72295

Bacaan

Penanda Kubur Anira
Hafiz Aziz
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 25 April 2016
Posting ke 14

“Ibu!” Marini terpekik “Ibu dah berapa lama berdiri di situ?!” muka Marini berubah menjadi pucat ketakutan. Terperanjat Puan Fatimah mendengar soalan lantang Marini itu dan mula berleter “Kenapa kau ni Marini? Tengok ibu...

64217

Bacaan

Cahaya Dari Langit
Norhanisamila
Kategori: Cerpen
Genre: Fantasi
Paparan sejak 05 Ogos 2016
Posting ke 1

PrologDi dada langit terlihat lohong cahaya. Fenomena yang jarang ataupun tidak pernah berlaku di Malaysia. Lohong-lohong cahaya yang ada empat kesemuanya mula memancarkan cahaya kehijauan.Dalam samar cahaya kehijauan itu kelihatan...

1270

Bacaan

LOT 333
IDA ANUAR
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 September 2016
Posting ke 5

Lelaki berbaju merah tanpa wajah yang kelihatan jelas menjahit kembali bahagian dada si kecil yang terbuka. Segala organ dalaman si kecil di bungkus di dalam plastik sampah berwarna hitam, lalu di letakkan nya...

34155

Bacaan

Nak Tak ?
Zhar Aruzi Hairi
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 29 September 2016
Posting ke 1

Nak Tak? Oleh : Zhar Aruzi Hairi Malam semakin larut. Masih ada tiga kelibat yang berbual-bual di pangkin hadapan rumah Pak Seman. Badrul, Izudin dan Pak Seman sendiri. Hanya cahaya api rokok yang kelihatan...

4487

Bacaan

Derita Adik
Siti Noorulfazrina
Kategori: Cerpen
Genre: Keluarga
Paparan sejak 27 September 2016
Posting ke 1

DERITA ADIK Kesejukan pagi itu menyelinap hingga ke tulang sumsum. Waktu subuh udaranya sangat segar dan bersih seolah-olah udara baru yang telah ditapis. Selesai menunaikan solat subuh bersama adik, kedengaran derapan kaki menaiki tangga...

1904

Bacaan

SIAPAKAH MEREKA???
shahariah
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 17 September 2016
Posting ke 7

Sebaik menunaikan fardu maghrib, Marissa membaca Al-Quran. Surah Al-Baqarah sebanyak 3 juzuk itu dibaca, setelah masuk waktu Isyak dia terus bersolat, lama dia berdoa memohon kekuatan dan bantuan dari Yang Maha Kuasa....

7784

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT - SYAITAN - A.DARWISY
A. Darwisy
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 12 Mei 2016
Posting ke 1

Alunan surah Al-Quran semakin jahar dan menembus dinding-dinding bilik itu. Keras menusuk gegendang telinga. Dua sahabat sudah saling berpandangan. Entah kenapa, bacaan ayat suci yang sepatutnya menimbulkan rasa ketenangan tidak lagi meninggalkan kesan...

6054

Bacaan

Kisah Seram Malam Jumaat : BANGKIT
Ninie Othman
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 09 Jun 2016
Posting ke 1

     Mayat yang dijumpai di kawasan bengkel lama menggemparkan penduduk kampung. Dari keadaan mayatnya, berkemungkinan ia sudah tertiarap di situ sekurang-kurangnya dua hari. Padanlah kawasan itu dihurung lalat dan langau dan berbau...

6772

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT: POTRET LAMA
Fazrin
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 19 Mei 2016
Posting ke 1

POTRET LAMA Jangan sentuh apa-apa. Kalian hanya dibenarkan untuk melihat sahaja.” Ungkapan ini sering bermain di minda Isyana apabila melihat Afiq dan Haris yang asyik bercanda tawa“ sejak tadi. Malah, mereka langsung tidak memberi perhatian disaat penjaga...

5289

Bacaan