Pilihan Editor

pareidolia
IDA ANUAR
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 28 Mei 2016
Posting ke 7

Amin dan Fuad bersiap membersihkan diri sebelum ke makmal."Kau dah inform Kak Fiza ke kita nak letak spesimen dekat makmal."Tanya Amin."Dah,aku dah masej dia pun,kejap lagi dia sampai.Kau cepat lah...

75663

Bacaan

Penanda Kubur Anira
Hafiz Aziz
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 25 April 2016
Posting ke 14

“Ibu!” Marini terpekik “Ibu dah berapa lama berdiri di situ?!” muka Marini berubah menjadi pucat ketakutan. Terperanjat Puan Fatimah mendengar soalan lantang Marini itu dan mula berleter “Kenapa kau ni Marini? Tengok ibu...

67068

Bacaan

Mak, Aku Ada Saka!
Zhar Aruzi Hairi
Kategori: Alternatif
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 29 September 2016
Posting ke 3

Hari mula meninggi melepasi pukul 3.00 petang. Dua khemah yang didirikan di hadapan rumah masih ada dua tiga orang tamu yang masih makan. Budak-budak yang makan kali kedua dan ketiga...

5879

Bacaan

LOT 333
IDA ANUAR
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 September 2016
Posting ke 5

Lelaki berbaju merah tanpa wajah yang kelihatan jelas menjahit kembali bahagian dada si kecil yang terbuka. Segala organ dalaman si kecil di bungkus di dalam plastik sampah berwarna hitam, lalu di letakkan nya...

35388

Bacaan

BANGLO SEKSYEN 12
Hasrudi Jawawi
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 03 Februari 2016
Posting ke 12

KEADAAN food court kampus agak sesak ketika ini. Maklumlah waktu makan tengah hari, masing-masing hendak mengisi perut yang kelaparan. Tapi tidak Fahmi dan Riena. Mereka berdua sekadar memesan air sirap...

9406

Bacaan

ATUK
Ebriza Aminnudin
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Disember 2015
Posting ke 7

“SEKARANG aku dah boleh buat kerja dengan bersungguh-sungguh dan bersemangat. Yalah kan, ubat semangat dah aku dapat,” kata Murazean kepada dirinya sendiri sambil tersengih membayangkan wajah Sodiqin yang ala-ala pelakon sinetron Indonesia si...

3768

Bacaan

BAYANGAN GURAUAN
Sayhazs Zailie
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 15 September 2015
Posting ke 96

SPECIAL TEASER 10 (FINALE)  “Boleh saya tanya sesuatu?” pinta Tengku Harrys seraya memalingkan tubuhnya membelakangi Irish. Perlahan dia menghampiri jendela bilik tersebut sebelum pandangannya dilemparkan ke arah luar. ...

423769

Bacaan

Kakak Kemboja
NaimTamdjis
Kategori: Novelet
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 21 Julai 2016
Posting ke 22

Selepas makan malam di restoran kedua beranak itu balik ke rumah. Kali ni semasa mereka naik lif kosong. Tiada perkara pelik yang berlaku di dalam lif. Tapi keluar sahaja Johari...

132724

Bacaan

Kisah Seram Malam Jumaat : BANGKIT
Ninie Othman
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 09 Jun 2016
Posting ke 1

     Mayat yang dijumpai di kawasan bengkel lama menggemparkan penduduk kampung. Dari keadaan mayatnya, berkemungkinan ia sudah tertiarap di situ sekurang-kurangnya dua hari. Padanlah kawasan itu dihurung lalat dan langau dan berbau...

7136

Bacaan

KISAH SERAM MALAM JUMAAT: POTRET LAMA
Fazrin
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 19 Mei 2016
Posting ke 1

POTRET LAMA Jangan sentuh apa-apa. Kalian hanya dibenarkan untuk melihat sahaja.” Ungkapan ini sering bermain di minda Isyana apabila melihat Afiq dan Haris yang asyik bercanda tawa“ sejak tadi. Malah, mereka langsung tidak memberi perhatian disaat penjaga...

5628

Bacaan