Pilihan Editor

ANAK KECIL DI TENGAH MALAM
Amiene Rev
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 28 Jun 2015
Posting ke 1

ANAK KECIL DI TENGAH MALAM Penulis: Amiene Rev Blog: http://dukeamienerev.blogspot.com Malam itu sangat gelap. Bunyi daun-daun dan ranting menggesek sesama sendiri, jelas kedengaran. Angin sedang bertiup kencang. Cahaya kilat memancar menerangi bilik...

644

Bacaan

JURULATIH TERHANGAT DI PASARAN
MEERA NATASYA
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 30 Jun 2015
Posting ke 7

SUASANA yang sebelumnya meriah kini sunyi sepi. Dada Yuvan turun-naik dalam kemarahan. Matanya mengecil tatkala memandang wajah neneknya dan Gina. Kedua-duanya terkulat-kulat di sisinya. Mak dan ayah Gina juga menunduk. Sah! Mereka terlibat...

2245

Bacaan

Penyiasatan 101
Hannan
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 29 Jun 2015
Posting ke 1

Satu Halim tersenyum. Sampul surat yang berwarna coklat yang baru diterimanya itu dimasukkan ke dalam saku seluarnya. Penat lelahnya akhirnya berbayar. Sudah dua hari dia ‘berposing’ dibawah terik mentari di Bandar Melaka...

172

Bacaan

Aku, Isteri Penjual Burger
Rusydi
Kategori: Cerpen
Genre: Islamik
Paparan sejak 28 Jun 2015
Posting ke 1

"Dah nak berbuka."Aku tengok suamiku sedang gopoh-gapah sediakan juadah berbuka. Aku macam biasa, sibuk. Puasa ke tak puasa ke, bagi aku sama saja schedule hidup aku. Bisnes online yang makin...

21972

Bacaan

Cerpen Bersiri | Ramadan Nyawaku
Hazrul Puteh
Kategori: Novelet
Genre: Keluarga
Paparan sejak 16 Julai 2014
Posting ke 12

AZNI melihat telefon bimbitnya. Dia berhenti sebenar di tepi jalan raya yang kembali sesak selepas waktu berbuka tadi. Dalam kekerasan hatinya, Azni akhirnya tewas. Dia kini mula faham...

3387

Bacaan

Pengkritik Nombor Satu
Azrael Idraki
Kategori: Cerpen
Genre: Umum
Paparan sejak 26 Jun 2015
Posting ke 1

Suasana petang hari di kafe Schepka ini agak lenggang. Cuma ada beberapa orang pelanggan sahaja di kafe ini. Kebanyakan daripada mereka ialah golongan berumur yang baru balik dari berjoging atau melakukan senaman seperti...

251

Bacaan

Kisah Laki Bini : 3 Hari Membantu Cinta
Hamka
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 24 Jun 2015
Posting ke 1

Pilot: Bagaimana Cerita ini boleh bermula… Ketika matahari telah lama tenggelam di pantai barat, kelihatan seorang aku yang sedang melepaskan lelah di hujung sebuah anak tangga, dari beranda rumah, kami seisi keluarga sedang...

2357

Bacaan

PAPA ROCK MAMA BALLAD
Cempaka Silolona
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 20 Jun 2015
Posting ke 10

Deringan telefon yang tidak henti-henti menggusarkan Sufi. Mimi pun tidak ketinggalan berasa gundah. Dia yang duduk di sebelah bassist itu menanyakan lelaki tersebut. “Kawan awak si Atuf tu! Mengapa tak jawab call dia?” ...

749

Bacaan

Kuih Goyang, Biskut Almond London.
Maria Kajiwa
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 20 Jun 2015
Posting ke 1

“Ya ke?” Mata Ayu sudah sebesar sebiji guli apabila mendengar apa yang aku khabarkan tadi.“Yang Ayu terlebih excited tu kenapa?” Aku ketawa kecil melihat adik perempuanku yang baru berusia 18...

592

Bacaan

KAU PERMATAKU
ida munira
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 19 Jun 2015
Posting ke 8

Bahagian 5 IKHTIAR Bohong dan kejam sekiranya kami sebagai ibu bapa tidak berikhtiar mengubah sikap Muhammad agar menjadi lebih baik dan mendengar kata, biarpun kami maklum dia bermasalah adhd. Kami percaya dia boleh keluar...

703

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf