Terbaru Di Ilham

5 TAHUN UNTUK CINTA
durrahfatiha
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 26 Mac 2017
Posting ke 1

Bab 1CUACA sejuk di awal pagi membuatkan perjalanan terasa nyaman dan selesa. Tidak berpeluh sedikitpun malah tidak juga kesejukan biarpun suhu menunjukkan beberapa belas darjah Celsius. Lima minit berjalan kaki membawa kedua-dua gadis tiba...

131

Bacaan

Lelaki Kelas Pertama
Fazrol
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 3

BAB 3 SEKARANG ni bukan setakat tak dapat tumpukan perhatian pada diri. Dengan design-design baju dia pun dia dah tolak tepi. Jadinya, semua kertas bertaburan atas katil. berselerak sana-sini. Dan Arwin memang langsung...

774

Bacaan

Dik Nak Cerita Hantu Tak - Gadis Berkebaya Merah
Ebriza Aminnudin
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 1

Tepat 3 pagi kedengaran langkah kaki seseorang yang lalu di hadapan hostel asrama mereka. Yang masih belum tidur, terus menarik selimut menutupi wajah masing-masing. Takut disedari oleh dia yang sedang melenggokkan irama kaki...

393

Bacaan

Dik Nak Cerita Hantu Tak - Bisikan Maut
Ebriza Aminnudin
Kategori: Cerpen
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 1

“Dhia, awak tengok budak baru masuk kelas kita tu, tak banyak bersuara kan? Kenapa ya agaknya?” Ria membisikkan kata pada Dhia. “Nanti kita tegur. Kasihan pula saya tengok dia seperti kera sumbang tiada kawan.”...

227

Bacaan

Assalamualaikum Ustazah!
Harapan
Kategori: Novelet
Genre: Cinta
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 1

Prolog “Hahaha, ada orang tua la join kita ambil peperiksaan”. Itulah kata-kata yang tidak boleh diluputkan daripada ingatan Shaz Anaqi. Geram dan sakit hati juga la dibuatnya. Mana tidaknya, selalu orang yang ambil...

278

Bacaan

ISTERI ACAH-ACAH
muRni aQiLa
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 3

“Nak tambah nasi lagi, bang?” Rozilah mengangkat bekas nasi apabila melihat nasi di pinggan suaminya hampir habis. Dihulur kepada Salleh. “Nak tak? Cepatlah! Berat ni!” Salleh yang sedang mengunyah menggeleng kepala....

955

Bacaan

#ISABELLA
Yin
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 23 Mac 2017
Posting ke 4

Usai solat berjemaah, sesi salam bersalam. Makanya marilah kita salam mak mentua tersayang kita, adik-adik ipar perempuan yang dikasihi dan... suami kita yang paling garang. Bak kata adik-adik, along...

723

Bacaan

#GHOST
Zura Rahman
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 21 Mac 2017
Posting ke 1

BAB 1 Hospital Kuala Lumpur, Malaysia. Surgical glove yang tersarung di tangan ditanggalkan. Tempat itu ditinggalkan dalam tergesa-gesa. Bang! Pintu kaca terbuka secara tiba-tiba. Seorang gadis berjubah putih paras lutut berlari keluar dengan terburu-buru. Satu...

273

Bacaan

KAPAK
Muhammad Amirul
Kategori: Cerpen
Genre: Islamik
Paparan sejak 21 Mac 2017
Posting ke 1

          Subuh.         “Nyaman udara pagi ni,” kata-kata yang keluar dari mulut seorang lelaki berusia hampir separuh abad itu.          Giginya masih tersusun kemas jika nak dibandingkan dengan rakan-rakan yang sebaya...

404

Bacaan

Wiraku Si Baju Biru
IdaOmar
Kategori: Puisi
Genre: Cinta
Paparan sejak 21 Mac 2017
Posting ke 1

WIRAKU SI BAJU BIRUWiraku Si Baju Biru Bersut gelap berpaku calit di bahu Segak kemas hebat selalu Kilau sepatu usah diragu Semangat waja irama dan lagu Wiraku Si Baju Biru Puisi ini untuk kamu Kala kelip-kelip sudahpun...

170

Bacaan