Terbaru Di Ilham

Pengkritik Nombor Satu
farhanahatiqah@ymail.com
Kategori: Cerpen
Genre: Umum
Paparan sejak 19 Ogos 2017
Posting ke 1

                    Aku menyedut jus oren perlahan-lahan. Sambil itu, mataku tidak lekang daripada memerhati ekspresi wajah lelaki yang duduk bertentangan denganku. Lelaki berambut coklat tua itu sedang...

0

Bacaan

Pengawas Singa Vs Budak Ego (Miss Singa?)
Nur Aqilla
Kategori: Novel
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 19 Ogos 2017
Posting ke 26

Irfan mengetuk dagunya."Kau  kenapa  ni  Irf?  Macam  ada  something  aje  yang  kau  fikir.  Tentang  apa?"  Soal  Harraz.  Dia  menarik  kerusi  lalu  duduk  berhadapan  Irfan."Tadi,  cikgu  Hidayah  ada ...

117

Bacaan

Kitab Itu
Muhammad Zakiy Najdee
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 18 Ogos 2017
Posting ke 1

“Bila Ibu cakap lari, kamu lari dan terus lari! Jangan hirau penat lelah, terus lari sampai rebah. Ingat pesan ibu. Faham tak?”Kerdipan mata sang ibu mula berair. Sang anak gamam....

96

Bacaan

Kasut Merah
Najibah
Kategori: Novel
Genre: Seram/Misteri
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 1

TIT! Tit! Tit!Bro, kau dekat mana? Mesej Borhan aku biarkan tidak berbalas. Apa-apalahmamat ni!  Ada lagi masa kan? Buat apanak awal sangat? Lagi pun...

101

Bacaan

FUTUWWAH (PROLOG-EPILOG)
muhammadnabilhakimi12@gmail.com
Kategori: Novel
Genre: Thriller/Aksi
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 3

Normal 0 false false...

130

Bacaan

CIKGU ELLINA
Siti noor azira
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 1

HADI berteleku di atas bangku berhadapan kolam ikan koi. Kari kepala ikan yang dimasak oleh ibunya tadi amat menyelerakan tekaknya, beberapa kali dia sendawa. Angin pada petang itu bertiup sepoi-sepoi...

94

Bacaan

JADI ISTERIKU?
Siti noor azira
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 2

HIDUP  ini, kadangnya ada tawa juga adakalanya sedih. ‘Ya Allah, berat sungguh dugaan yang Engkau berikan padaku ini. Sesungguhnya aku hamba yang lemah, aku redha segala dugaan yang Engkau berikan...

466

Bacaan

CEBISAN HATI
Siti noor azira
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 2

BERDETUP DETUP badanku berbunyi selepas aku buat renggangan kiri dan kanan. Aku mengurut tengkokku yang terasa sengal-sengal. Mataku terasa pedih pula seharian mengulangkaji, mataku melirik kearah frame gambar sudut kanan...

181

Bacaan

Menggapai Lingkaran
Siti noor azira
Kategori: Puisi
Genre: Umum
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 1

Di kala aku berdiriAku takuti akan terjatuhBila aku mendongak ke atasAku tahu kegagalan tidak akan jatuh sepanjangnyaAku menoleh dan menilai apa erti kesabaran?Ya kesabaran.Kesabaran ketika sampai...

75

Bacaan

BUKAN KISAH HERO YANG KLISE
Mohamad Rizal
Kategori: Novel
Genre: Lucu
Paparan sejak 17 Ogos 2017
Posting ke 18

“Eh, tak hujan pun?” Kuzi buat lawak bodoh. “Padahal tadi lebat gila.”“Hoi, itu kat Pulau Gomalah!” aku memarahi Kuzi. “Kau tak sedar ke yang kita sekarang dah sampai Bangi?”“Yahoool Akhirnya...

509

Bacaan

Instagram @ilhamkarangkraf