Terbaru Di Ilham

JANGAN LAFAZKAN!
Alfian
Kategori: Cerpen
Genre: Alternatif
Paparan sejak 20 Jun 2017
Posting ke 1

Dia tertunduk.Masa seakan-akan terhenti seketika. Dia cuba membayangkan rupa takdir yang menanti di hadapannya selepas mendengar keputusan yang keluar dari mulut Yang Arif sebentar tadi.Takdir keluarganya.“Kita akan buat rayuan. Masih ada...

560

Bacaan

IRAMA SYAWAL
Alfian
Kategori: Puisi
Genre: Umum
Paparan sejak 19 Jun 2017
Posting ke 1

Bila takbir bergema,ingin hatiku ikut sama berseloka di Hari Raya,menyambut anugerah Aidilfitri ini,sepertimana manusia lain,yang miskin... yang kaya...Namun,airmataku gugur lagi di pagi Syawal inikerna sudah tertulis buatku,satu hari di Hari Raya,akan ketetapan ini."Bersabarlah sayang,buatmu, dari jauh ku pohon maaf,dan titipkan salamku buat mereka;ku...

213

Bacaan

Masih ada cinta
Ain Amira
Kategori: Novel
Genre: Keluarga
Paparan sejak 17 Jun 2017
Posting ke 2

Sebuah kereta BMW 3 Series meluncur masuk ke dalam perkaranganistana. Tengku Hafizul melangkah keluar daripada kereta. Dia sempat menyerahkankunci keretanya kepada pekerja istana sebelum melangkah laju masuk ke...

853

Bacaan

MALAM INI KITA BERPISAH
Alfian
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta
Paparan sejak 17 Jun 2017
Posting ke 1

Bulan penuh menghiasi langit pada malam itu. Betapa cantiknya, bisiknya dalam hati. Hujan baru sahaja turun membasahi bumi bila dia memulakan perjalanan menuju ke suatu destinasi, tempat yang sama dia melafazkan...

688

Bacaan

Coretan Ramadhan Terakhir
Mohammad faritz
Kategori: Cerpen
Genre: Keluarga
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 0

Cannot load content...

394

Bacaan

Setulus Rindu
Ameena Shaqirah
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 2

BAB 1Hana berjalan kearah pejabatdalam keadaan terburu-buru. Ni lah padahnya bila iphonenya bunyi alarm diapergi tekan butang snooze, tak sedar diri awak tu baru nak...

600

Bacaan

Tiba Waktu Binasa
mfauzi6079@gmail.com
Kategori: Puisi
Genre: Alternatif
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Seorang lelaki tuamerenung di telapak tangannyasebutir telur yang lama terpinggirdi belukar waktuibarat menghidu danur kebusukan sendiriyang...

192

Bacaan

GAGAL
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Alternatif
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Dikeheningan malam disajikan kopi panas dan biskut mayat ,sejenak aku berfikir "Aku dah gagal ke?". Itu yang bermain diruangan mindaku , ya "Gagal" dan aku berpisah tiada. Hakikat.Aku meneguk kopi...

208

Bacaan

Harapan Kecundang
MOHAMAD ZULFADHLI
Kategori: Alternatif
Genre: Cinta
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 1

Segala galanya tampak seakan akan mampu miliki hatinya. Maka dengan tenang berusaha sedaya upaya untuk tidak terus berasa selesa. Hari demi hari ,kami jalani bersama meniti kebahagiaan sebagai sahabat yang saling...

208

Bacaan

Satu Hari Di Bulan Puasa
zhararuzihairi@yahoo.com
Kategori: Novelet
Genre: Komedi/Romantik Komedi
Paparan sejak 16 Jun 2017
Posting ke 6

BAB 6 “Apa?....”Suara Kak Lijah meroyan kedengaran hingga ke telinga Padil. Lelaki cina tadi pun berkerut dahi menahan leteran dan makian janda itu. Terkulat-kulat dia seakan lelaki yang menahan kencing.“Lu punya...

1384

Bacaan